Українська мова

16 березня 


Тема. РМ. Переклад текстів різних стилів, типів і жанрів мовлення. Доповідь на науково-популярну або морально-етичну тему.


Завдання:
1. Опрацювати теоретичний матеріал підручника ( Тема 42,     с. 266).
2. Письмово виконати вправу 802 (с.266).
3.Усно з вправи 804 вибрати всі українські фразеологізми,  пояснити їхнє значення. 
4.Письмово перекласти текст українською мовою.         

5. Скласти невелику доповідь про Ніка Вуйчича "Не виживати, а жити", вибравши факти, які доводять, що кожна людина може стати успішною. 
                                                       

                

18 березня

Тема. Контрольний стислий переказ тексту художнього стилю із творчим завданням.


Завдання: 

1. Уважно прочитати текст для переказу "Дорога у вічність".
2.Визначити стиль, жанр мовлення, тему й основну думку тексту.
3.Поміркувати над змістом і послідовністю викладення матеріалу.
4.Написати стислий переказ тексту, підпорядковуючи висловлення темі та основній думці, дотримуючись композиції, мовних і стильових особливостей.
5. Додати самостійно складену кінцівку-роздум.

Текст переказу "Дорога у вічність".


30 березня 
 (Дві теми, адже у  понеділок 2 уроки мови)

Тема. Терміни і професіоналізми. Філологічні, лінгвістичні, літературознавчі терміни.


Завдання:

1.Опрацювати теоретичний матеріал підручника (§58, с.221).
2.Письмово виконати вправу 603 (с.222).
3.Записати визначення літературознавчих термінів: алітерація, асонанс, анафора, бурлеск, верлібр, дума, епос, інверсія,неореалізм, неоромантизм, оксюморон, речитатив.

↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝↝

(Дата уроку та ж)
Тема. РМ. Відгук про твір мистецтва у публіцистичному стилі.

Завдання:

1.Повторити матеріал про публіцистичний стиль (Тема 28, с.184).
2. Пригадати, що відгук – це висловлювання, в якому дається 
оцінка прочитаного, побаченого, почутого, відбивається ставлення до нього.
   Форма відгуку довільна: стаття, лист, записи в щоденнику тощо. Думки та враження автор найчастіше висловлює від першої особи. Під час складання відгуку не треба переказувати зміст твору, необхідно виділити та переповісти щось особливо цікаве, що може спонукати до роздумів, дискусій, заохотити до читання, перегляду. У тексті відгуку слід використовувати вставні слова на мою думку, як на мене, як мені здалося, я вважаю,що тощо.

Пам'ятка «Як працювати над відгуком про твір мистецтва».
У відгуку про твір мистецтва (наприклад, кінофільм) бажано висвіт­лити такі питання:
1)  Чим цікавий твір для глядача?
2)  Які в ньому порушуються проблеми?
3)  Хто його герої?
4) Який жанр твору? (Драма, комедія, детективний, пригодниць­кий, документальний фільм та ін.)
5)  Яка головна думка твору?
6) Які епізоди справляють найсильніше враження?
7) У чому полягає новаторство твору і що не вдалося його авторам?
8)  Загальний висновок щодо ідейного змісту та естетичної цінності твору.
3.Уважно переглянути фільм "Мартин Боруля" (1953 р.).
4.Написати відгук про фільм у публіцистичному стилі .


😉
1 квітня                                                                     
(дві теми!!!)


Тема. Фразеологія художнього мовлення, наукова, публіцистична, офіційно-ділова.


Завдання:
1.Опрацювати теоретичний матеріал підручника (§59, с.225).
2.Письмово виконати вправу 614 (с.226).
3.Письмово виконати вправу 631 (с.228) (одне із завдань).
4.Виконати вправу.




Тема. РМ. Оцінка використаних автором мовних засобів, аналіз структури тексту.


Завдання: 

1.Записати визначення тексту.
2.Пояснити (письмово), що передбачає повний мовний аналіз тексту (допоможе розробка уроку).
3. З уривка з кіноповісті О.Довженка "Зачарована Десна",поданого у розробці уроку, виписати всі самостійні частини мови, погрупувавши їх.



6 квітня

(дві теми)

Тема. Контрольна робота.  Фонетика, орфоепія, орфографія, лексикологія і фразеологія (тестування).

Завдання:
У зошитах виконати тестові завдання (відповідно до свого варіанта) за посиланням. (Записати цифру і весь правильний варіант, а не тільки літеру!!!)


Тема. РМ. Публіцистичний стиль, сфера його використання, призначення, основні ознаки. 


Завдання:

1.Опрацювати теоретичний матеріал підручника ( Тема 28, с.184).
2.Зі статті  "7 міфів про університет" виписати 3 пункти, які найбільше сподобалися.
3.Виконати тест за  посиланням.


8 квітня

Тема. РМ. Підстилі публіцистичного стилю. Основні жанри публіцистичного стилю: нарис, замітка, стаття.

Завдання:

1.Опрацювати теоретичний матеріал підручника (Тема 29, с.186; Тема 30, с.187; Тема 33, с.193).
2.Виписати визначення нарису, замітки, статті.
3.Уважно переглянути мультфільм "Слово про похід Ігорів".
4.Порівняти його з художнім твором невідомого автора.


5. Написати коротку замітку «Мої рекомендації щодо вивчення "Слова... "» (що саме варто робити:читати чи переглядати мультфільм, аби знати  події 1185 року).


13 квітня

Тема. Морфеміка, словотвір, морфологія української мови.
Словотвір іменників на позначення назв жителів певного населеного пункту.

Завдання:

1.Відкривши QR-код у підручнику на с.234, повторити правила словотвору іменників на позначення назв жителів певного населеного пункту (або зайти за посиланням).
2.Виконати усно вправу 642 (с.234).
3.Виконати письмово вправу 643 (с.234).


Тема. Творення присвійних прикметників. Творення прикметникових форм від різних географічних назв.

Завдання: 

1.Відкривши QR-код у підручнику на с.234, повторити правила творення присвійних прикметників та прикметникових форм від різних географічних назв.
2.Виконати письмово вправу 644 (с. 234). (Лука -Лучин, Ольга -Ольжин і т.д.)
3.Виконати тест за посиланням, надіслати фото виконаного тесту. ( Уважно прочитайте, як виконувати це завдання.Увага!!! Тест узято з інтернету. Знайдіть орфографічну помилку. Напишіть у вайбері слово, в якому допущена помилка).


15 квітня

Тема. РМ. Інтерв'ю, репортаж, кореспонденція, рецензія.

Завдання:

1. Виписати визначення термінів репортаж (с.189), інтерв'ю (с.191), кореспонденція (с.195), рецензія (с.197).
2.Сформулювати (письмово) 3-4 цікавих запитання для інтерв'ю з Ліною Костенко. Відео допоможуть краще розкрити феномен талановитої поетеси.






Тема. Основні способи творення дієслів, прислівників. Складні, складноскорочені слова, способи їх творення та написання.

Завдання:
1.Відкривши QR-код у підручнику на с.235, повторити способи творення дієслів та прислівників, а також правопис складних і складноскорочених слів.
2.Письмово виконати вправу 648 (с.235).
3.Письмово виконати вправу 652 (с.236) (наприклад, на швидку руку - нашвидкуруч).
4.На платформі iLearn виконати тести "Дієслово" та "Прислівник", надіслати фото виконаних робіт. (Шукати в колонці "Тести. Українська мова. Завдання до вебінарів").


22 квітня

Тема. Контрольне есе.

Завдання:
1.Пригадати, що есе - це  творча робота, прикметною ознакою якої є особистісний характер сприймання проблеми та її осмислення, невеликий обсяг, вільна композиція, невимушеність та емоційність викладу.
2. Повторити вимоги до формального есе за посиланням.
3. Написати есе на одну із запропонованих тем:
-"Романтична ідея кохання, що перемагає смерть" (за новелою Олеся Гончара "Модри Камень").
-"Сміливі завжди мають щастя" (за романом Івана Багряного "Тигролови").
-Органічна єдність людини і природи у творах Олександра Довженка.


Тема. Рід і число іменників, їх стилістичні властивості.

Завдання: 
1.Опрацювати теоретичний матеріал підручника (§62, с.236-237).
2.Письмово виконати вправу 656 (с.237).
3.Письмово виконати вправу 664(с.238).


23 квітня

Тема. Відмінювання іменників.

Завдання:
1.Відкривши QR-код у підручнику на с.240, повторити правила відмінювання іменників.
2.Усно виконати вправу 671 (с.240).
3.Письмово виконати вправу 680 (с.241).


24 квітня


Тема. Ступені порівняння прикметників. 

Завдання:
1.Відкривши QR-код у підручнику на с.242, повторити ступені порівняння прикметників.
2.Письмово виконати вправу 685 (с.242).
3.Виконати тест за посиланням, надіслати скрін.


27 квітня

Тема. РМ. Презентація. Реклама.

Завдання:
1.Опрацювати теоретичний матеріал підручника (Тема 36, с.199-201).
2. У поданій презентації виправити різного типу помилки й надіслати фото роботи ( щоб робити правки, презентацію слід завантажити).


Тема. Розряди числівників за значенням, їх характеристика.

Завдання:
1.Відкривши QR-код у підручнику на с.244, повторити розряди числівників.
2.Письмово виконати вправу 695 (с.244).
3.Письмово виконати вправу 709 (с.246).


29 квітня

Тема. Відмінювання займенників. Явище прономіналізації. Правопис займенників.

Завдання:
1.Відкривши QR-код у підручнику на с.248, повторити розряди та правопис займенників.
2.Письмово виконати вправу 724 (с. 248).
3.Із вправи 731 (с.249 - 250) виписати всі займенники.
4.На платформі iLearn виконати тест "Займенник", надіслати скрін.


Тема. РМ. Доповідь для участі в лінгвістичній конференції. Добірка запитань до відео-, прес-конференції.

Завдання:
1.Опрацювати теоретичний матеріал за посиланням.
2.Дати письмові відповіді на запитання, уявивши себе літературознавцем, який розповідає про "шістдесятників" на прес-конференції (перелік запитань) (допоможе підручник з літератури).




4 травня

Тема.  Види, часи, способи дієслів. Особові, родові, числові форми дієслів, їх творення.  
   
Завдання:
1.Відкривши QR-код у підручнику на с.251, повторити види, часи, способи дієслів.
2.Переглянути відео "Види дієслова".

3.Із тексту вправи 736 (с.251) виписати всі дієслова, визначити вид, час і спосіб їх.
4.Виконати вправу 743 (с.253).


Тема. Перехідні і неперехідні дієслова. Стан дієслова.

Завдання: 
1.Переглянути відео "Перехідні і неперехідні дієслова".



2. Виконати вправи за посиланням.
3. Повторити стан дієслів за посиланням ( там же й завдання вправи).


6 травня

Тема. Творення і правопис дієприкметників . Дієприкметниковий зворот.

Завдання:
1.Відкривши QR-код у підручнику на с.254, повторити теоретичний матеріал про дієприкметник.
2.Уважно переглянути відео.



3.Виконати вправу 750 (с.254).
4.Пригадати дієприкметниковий зворот, переглянувши відео.



5.Виконати вправу 754 (с.254).


Тема. Творення і правопис дієприслівників . Дієприслівниковий зворот.

Завдання:
1.Повторити дієприслівник, переглянувши відео.

2.Виконати вправу 759 (с.256).
3.Повторити дієприслівниковий зворот.


4.Виконати тест за посиланням, надіслати скрін результату (нагадую: від дієслів доконаного виду творяться дієприслівники доконаного виду, від дієслів недоконаного виду –  дієприслівники недоконаного виду).



13 травня

Тема. Морфологічні типи прислівників. Ступені порівняння означальних прислівників.

Завдання:

1.Переглянути відео.

2.Виконати завдання 1, вміщене у відео.
3.Виконати вправу 766 (с.257).
4.Переглянути відео.
5.Виконати в зошиті завдання, запропоноване Ганною Дем'яненко.



Тема. РМ. Виступ на зборах, семінарах.

Завдання:
1.Опрацювати теоретичний матеріал за посиланням.
2.Виконати завдання за посиланням.
3.Виписати 5 висловлювань  відомих  людей  про  силу  слова.
4. Скласти 1 висловлювання про вплив слова, яке може стати крилатим у майбутньому (завдання для бажаючих!!!)


18 травня

Тема. Правопис прислівників і прислівникових сполучень. Мовленнєві помилки у вживанні прислівників і шляхи їх подолання.


 Завдання: 

1.Переглянути відео.

2.Виконати вправу 768 (с.257).
3.Виконати вправу 769 (с.258) (речення на записувати, тільки  прислівники й співзвучні з ними слова).
4.Виконати завдання за посиланням (цифра - літера).


Тема. Правопис складних прийменників та сполучників. Перехід повнозначних слів у прийменники та сполучники.

Завдання:
1.Переглянути відео.

2.Виконати вправу 776 (с.259).
3.Переглянути відео.

4.Виконати вправу 779 (с.260) (допоможе верхня табличка зліва на с.259).
5. Виконати інтерактивну вправу. Надіслати скрін.




18-19 травня


Тема. Контрольний твір-роздум на професійну тему в публіцистичному стилі.

Завдання:

1.Пригадати елементи структури власного висловлення, переглянувши відео.
                 2аписати твір-роздум у форматі ЗНО на одну з обраних тем:
"Людина —  цар чи дитя природи?" 
"Маю честь бути українцем"
"Молодь у політичному русі"
"Чи можливий сучасний світ без війни?"

"Чим я можу бути корисним своїй державі?"
         Обсяг твору- 100-150 слів.  


20 травня

Тема. Правопис заперечних часток. 

Завдання:

1.Переглянути відео.

2.Виконати вправу 786 (с.261) (ще раз переглянути у відео написання не з дієприкметниками).
3.Повторити правила написання частки ні за посиланням.
4.Виконати вправу 788 (с.261).


Тема. Контрольна робота. Морфеміка, словотвір, морфологія української мови (тестування).

Завдання:
1.Виконати тестування за посиланнямНадіслати скрін.
Увага!!! Тільки одна спроба проходження.
                Час - 1 год.



25 травня

Тема. РМ. Стаття до журналу або шкільного вебсайту в публіцистичному стилі.

Завдання:

1.Опрацювати матеріал підручника (Тема 33, с.193).
2.Переглянути відео.


3.На основі вправи 497 (с.194) записати 3 поради щодо можливості не залишитися за бортом у майбутньому.
4.Повторити наголос, виконавши тест за посиланням. Надіслати скрін.


Тема. РМ. Конфесійний стиль, сфери поширення і головне призначення. Церковні служби, молитва, повчання, проповіді; богослужбові книги, спілкування в конфесіях, культових установах.

Завдання:
1.Опрацювати матеріал підручника (Тема 38, с.229).
2.Переглянути відео.

3.Дати відповіді на питання:
   - Яка сфера вживання та призначення конфесійного стилю?
   - Які основні  мовні ознаки цього стилю?
   - На які підстилі за родами й жанрами поділяється  
      конфесійний стиль?
   - Який стиль ознаками й мовними засобами близький до 
      конфесійного?


27 травня

Тема. РМ. Переклади Євангелія. Псалми Т. Шевченка. Основні мовні стильові засоби конфесійного стилю. Маркована (конфесійна) лексика. 


Завдання:

1.Ознайомитися з лексичними, граматичними та синтаксичними особливостями конфесійного стилю (посилання).
2.Виконати вправу за посиланням.
3. Пригадати "Псалми Давидові" Т. Шевченка.





Тема. РМ. Сфера поширення і головне призначення епістолярного стилю. Основні мовні стильові засоби епістолярного стилю. Тематика листів. Офіційне й неофіційне листування.

Завдання.
1.Опрацювати матеріал підручника (Тема 40, с.263).
2.Переглянути презентацію.
3.Прослухати лист В. Симоненка до коханої. Насолодитися ліричністю.

Немає коментарів:

Дописати коментар